Jakimi zaletami może się pochwalić drążek do podciągania?

Ćwiczenia na drążku to tak naprawdę aktywność, która się staje coraz bardziej popularniejsza i to nie tylko wśród mężczyzn, ale także wśród kobiet. Nie bez przyczyny. Trening na drążku, chociaż na początku wydawać się może trudny, to ma bardzo wiele zalet. Jeśli się zastanawiamy jakie efekty mogą przynosić ćwiczenia wykonywane na drążku oraz jak ćwiczyć prawidłowo, to świetnie trafiłeś.

Dlaczego drążek do podciągania (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-silowy_Urzadzenia-do-cwiczen_Drazki-do-podciagania-1041.html) to dobry pomysł? Tak naprawdę korzyści jest bardzo dużo. Po pierwsze oraz najważniejsze, dzięki podciąganiu na drążku z jednym czasie wzmacniam mięśnie całego naszego ciała. Jednak są partie mięśni, które w tym czasie pracują najmocniej. Trening podciągnięć oddziałuje silnie na mięśnie naszych ramion. To one najbardziej się wzmacniają. Mówiąc o mięśniach ramion, na myśli mamy także mięśnie przedramion, tricepsy oraz bicepsy. Dużą pracę również wykonują mięśnie grzbietu, ponieważ podczas napinania całego naszego ciała przy podciąganiu to one dźwigają obok mięśni ramion ciężar ciała. Ćwiczenia na drążku w sposób istotny wzmacniają wymienione same partie mięśni.

Sporą zaletą ćwiczeń na tym przyrządzie jest także wysmuklenie całej naszej sylwetki. Jak zostało już wspomniane, podczas treningu pracę intensywną wykonuje całe ciało. Gdy próbujemy się podciągnąć oraz utrzymać, chociaż kilka sekund w powietrzy, napinamy wszelkie mięśnie. Nie jest to jednak łatwe i nie każdy dlatego potrafi to ćwiczenie wykona. Jednak nagrodą jest poprawa jędrności skóry, a także pomoc w zrzuceniu nam kilka kilogramów niezbędnych.

Jak rozpocząć trening podciągania?

Wiele osób zastanawia się w ogóle jak zacząć ćwiczyć na drążku? Jest to jedno z pytań najczęściej zadawanych trenerom personalnym. W zasadzie to bardzo słusznie. Jeśli nigdy wcześniej nie podciągaliśmy się, to bardzo ważne jest to, aby zacząć dobrze i nie rozpocząć przygody swojej z drążkiem do treningów. Mamy do dyspozycji bardzo dużo technik. Na to jednak późnej przychodzi czas.

Na sam początek należy zacząć od chwytu mocnego drążka. Warto dłońmi obiema go złamać na szerokości barków. Napinamy następnie mięśnie ramion oraz także grzbietu i patrzymy przed siebie. Powinniśmy sobie obrać dobrze jeden punkt, na którym skupimy całą swoją uwagę podczas poszczególnych ćwiczeń. Następnie musimy mieć świadomość napięcia naszych łopatek. Z czasem na pewno to opanujemy.