Social media, prasa, telewizja i internet od dobrych kilku lat promują zdrowy styl życia oraz wysportowane sylwetki. Niestety nie każdy z nas może sobie pozwolić na regularne treningi w siłowni i czasochłonne sesje w fitness clubach. Nie oznacza to jednak, iż trening wykonany w zaciszu własnych czterech ścian, niejednokrotnie wyłącznie z wykorzystaniem masy własnego ciała jest mniej wartościowy niż ten w profesjonalnych warunkach.

Wysportowana sylwetka – dzięki treningom domowym

Bardzo często rezygnujemy z regularnych ćwiczeń wymawiając się brakiem czasu, zmęczeniem, zapracowaniem oraz ograniczonym budżetem. Tak naprawdę, aby zacząć ćwiczyć w domu nie potrzebujemy wiele.

Wystarczy:

  • niewielki kąt
  • wygodna mata
  • luźny strój
  • pozytywne nastawienie.

Dla wzmocnienia efektów domowych treningów warto jednak zaopatrzyć się chociażby w drążek do podciągania.

Jaki drążek wybrać?

Sprzęt jakim jest drążek do podciągania nie kosztuje wiele, a co najważniejsze nie zajmuje dużo miejsca. Możemy zabrać go ze sobą wszędzie, a efekty ćwiczeń na drążku przerosną nasze najśmielsze oczekiwania. 

Drążek do podciągania możemy nabyć także w wersji rozporowej, dzięki temu nie będziemy musieli wiercić w futrynie, co jest bardzo ciekawym rozwiązaniem zwłaszcza dla osób, które niekoniecznie chcą naruszać wygląd swoich ścian.

Taki rozporowy, przenośny drążek do podciągania z łatwością możemy również spakować w podręczną torbę i zabrać ze sobą do biura, lub w podróż.

Efekty ćwiczeń na drążku

Nic tak wspaniale nie rzeźbi i modeluje górnych partii ciała, czyli ramion, pleców oraz klatki piersiowej i barków – jak ćwiczenia na drążku do podciągania.  Nawet jeśli początki okażą się dla Ciebie trudne – nie poddawaj się. Początkowo możesz nie być w stanie wykonać wielu powtórzeń, jednak wraz z ilością wykonanych treningów – ilość powtórzeń i serii wykonanego ćwiczenia będzie sukcesywnie wzrastać.

Kiedy nie jesteś w stanie samodzielnie się podciągnąć możesz zacząć od podciągania przy użyciu gumy oporowej. Gumę o dużym oporze wystarczy zaczepić o drążek i wesprzeć się na niej na ugiętych kolonach lub stopach. To zdecydowanie nas odciąży podczas prób podciągania. Z gumą będzie zdecydowanie łatwiej wykonać chociażby trzy serie po pięć powtórzeń.
Drążek wspaniale rzeźbi także brzuch. Wystarczy delikatnie podciągnąć się na nim i przyciągać kolana do klatki piersiowej, aż do maksymalnego zmęczenia mięśni, czyli stanu w którym nie będziemy w stanie wykonać już ani jednego powtórzenia więcej.

Pamiętajmy, że oprócz regularnej aktywności fizycznej najważniejsza w procesie budowania sylwetki jest odpowiednia i dostosowana do naszego celu treningowego – dieta.